Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

maandag 20 augustus 2012

Nieuwe vintage vloertegels uit de jaren '50, '60 en '70

(Ver)bouwers aller landen met een voorkeur voor retro en vooral schone oude vloeren, ik denk dat ik een buitenkansje voor jullie heb. Vorig jaar is mijn grootvader overleden en sindsdien zijn mijn moeder en haar zussen bezig met het opruimen van zijn huis. En zijn hangar, want hij had een bloeiende handel in bouwmaterialen in de jaren '50, '60 en '70. Het gevolg is dus dat mijn ouders en tantes nu hele partijen nieuwe oude (of vintage, zo je wil) vloertegels in de aanbieding hebben. Een bijzondere stockverkoop van CERABATI Wasserbillig-Jurbise vloertegels 10 cm x 10 cm x 0,7 cm. Nieuw en in originele verpakking. Foto's, info en contactgegevens vind je hier. Voor sommige tegels zijn er ook (bijhorende) plinten beschikbaar.


De reden waarom ik hier nu wat publiciteit voor maak, is dat het huis van mijn grootouders sinds kort verkocht is. Binnen enkele maanden moet de opkuis dus helemaal rond zijn, en wat dan niet verkocht is verdwijnt gewoon in een afvalcontainer. Ik heb zelf niets met vintage. In ons huis komt er een mooie, strakke gietvloer. Maar ik begrijp de liefde voor schatten uit het verleden wel - en het idee dat deze authentieke tegeltjes verloren zouden gaan, vind ik een spijtig vooruitzicht. Vandaar deze extra publiciteit. Spread the word. Deel dit bericht of de advertentie op Facebook of waar dan ook. Ik ben zeker dat we hier nog iemand gelukkig mee kunnen maken! En als je interesse hebt, neem je maar contact op met mijn vader. Met de verdere afhandeling heb ik niets te maken - mijn rol is louter die van Cupido!

5 opmerkingen:

Marc Jansen zei

ZIjn er nog 10x10 tegeltjes in grijs beschikbaar?

mvg.

marc Jansen

Marleen zei

Helaas Marc, de verkoopakte van het huis is getekend en dit weekend zijn nog enkele tegels opgehaald en is de rest in de container verdwenen. Blijkbaar is er in Nederland wel een grotere markt voor dit soort tegeltjes, misschien kan dan helpen? Veel succes met je verdere zoektocht alleszins!

Marc Jansen zei

Dank voor je antwoord!

mvg.
marc

decoratieve tegels zei

Jammer dat ik dit berichtje nu pas zie, want ik ben ook op zoek naar zulke vintage decoratieve tegels. Gelukkig is het internet groot...
Mvg. David.

Unknown zei

Are they still available the first one in brown? If yes where and how can i buy them?