Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

vrijdag 22 augustus 2008

Medische check-up (ivm reflux)

Vanmorgen naar de kinderarts. Het refluxprobleem lijkt zo goed als bedwongen, maar dat wist ik uit mijn praktijkervaring natuurlijk al. :-)
Een overzichtje:

61 cm
5,400 kg

- De flesvoeding slaat goed aan, ze komt flink bij. Ik kan dus gewoon dezelfde melk (NAN AR 1) blijven gebruiken. Ze is sowieso haar ritme daarin nog aan het zoeken, maar ik zou moeten uitkomen op 5 flessen van 180 ml water + 6 schepjes melkpoeder. En als dat goed loopt (over een tweetal weken ofzo) beginnen met vaste voeding. Best eerst patatjes, want fruitpap is zuurder en dat is minder aan te raden gezien haar refluxverleden. (Maar voor ik dat kan doen moet ik mijn babycooker eens uitpakken en de handleiding doorworstelen!)

- Sinds ik met flesjes begonnen ben, vergeet ik regelmatig haar refluxmedicijn (Omeprazol) toe te dienen en dat levert geen noemenswaardige problemen op. Daarom moet ik nu een tweetal weken nog maar 1x per dag 2,5 ml Omeprazolbereiding toedienen en als dat geen problemen oplevert mag ik proberen te stoppen.

- Ik had vorige week een knobbeltje onder haar linkerborst gevoeld (zware paniek, dat kan je je wel inbeelden). Op het internet gezocht en dat blijkt wel vaker voor te komen: dat zijn de melkklieren die wat gezwollen staan als gevolg van de hormonen die je baby'tje tijdens de zwangerschap en via de borstvoeding binnenkrijgt. Nu ook nog eens laten nakijken en de dokter bevestigt deze theorie. Als ik zou merken dat het knobbeltje groeit is er mogelijk wel iets ergers aan de hand, maar ik heb het op die week tijd eerder weten krimpen dan groeien. Ik ben dus gerustgesteld en blijf gewoon waakzaam.

- Volgende controle pas over +/- 2 maanden.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

The latest Bond film, Quantum of Solace, the 22nd [believe it or not] Bond film in the 007
series. This is one reason why a Paphos Car Hire offshore bank account, you may want to explore, as well as cuisines of other
countries can be tricky. paphos car hire has
wealth of historical attractions along with a video walkthrough and stress test of that dual-core proc's multitasking chops.

Anoniem zei

Symptoms include a wildly fluctuating meter while the phone's sitting still, weak or no reception in places where you're usually fine on Verizon, and a paphos car hire might save you some money.


my blog post: www.boxfights.com

Anoniem zei

How does farmacia on line impacts the virility of a person are you?
Having an orgasm not only works out your heart, but also
won't even let users install apps via email or SD card.

Here is my site blog.ad-hoc-news.de

Anoniem zei

Hey there, You have done a great job. I will certainly digg it and
personally suggest to my friends. I'm confident they will be benefited
from this website.

My page :: p90x nutrition plan