Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

donderdag 27 januari 2011

Philips Wake Up Light HF3485: mijn eindoordeel

En wat is nu mijn oordeel over de Philips Wake Up Light HF3485? Zijn effect was minder dan ik hoopte, maar we kopen hem wel over in plaats van hem zomaar terug te sturen, dus dat zegt toch ook wel iets.
Ik zal beginnen bij het begin: hem uitpakken was een plezier, want het is een wreed schoon ding. Maar de handleiding doorploeteren was wel even een opgave, terwijl het uiteindelijke gebruik heel goed meevalt. Er staan gewoon veel functies, toeters en bellen op en die moeten natuurlijk allemaal toegelicht worden in de lijvige handleiding. In de praktijk moet je gewoon de functie van een tweetal belangrijke knoppen doorgronden en dan ben je al snel vertrokken.

En dan speciaal op massaal verzoek: ik heb er enorm op liggen letten, heb mijn oren geweldig gespitst en hij zoemt níet! Er zit wel ruis onder de vogelgeluidjes, maar tegen dat die hun keel openzetten behoor je in principe al grotendeels gewekt te zijn.

De eerste dag was ik veel te snel wakker omdat de lichtsterkte te fel ingesteld stond. Ik lag toen als gek tegen die lamp te kloppen om hem op snooze te zetten (het hele lampoppervlak is gevoelig voor aanrakingen, zodat je de wekker op snooze kan zetten met een eenvoudig tikje tegen de lamp - al duw ik altijd tegen de bovenrand omdat de lamp daarmee duidelijk sneller reageert), maar dat bleek geen effect te hebben op de lichtsterkte, enkel op het geluid (muziek, fluitende vogeltjes, bosgeluiden, meditatiemuziek,...) dat toen nog niet eens aangesprongen was - ik dacht dat het licht ook weer zou dimmen als je de wekker op snooze zet. Twee dagen later was alles al wat beter afgestemd en werd ik bij een zacht ochtendlicht wakker met fluitende vogeltjes. En met mijn vertrouwde gsm-wekker, want die heb ik toch nog nodig om echt goed wakkergeschud te worden. Als ik in het weekend in het donker wakker werd omdat we Jolien als menselijke wekker gebruikten en dus op haar langslapende vermogen rekenden, vond ik het niet zo leuk dat ik in een pikdonkere kamer mijn ogen moest openwrikken.

Conclusie: wij willen de wekker houden omdat hij een bijzonder aangename aanvulling vormt op onze vertrouwde gsm-als-wekker. Ik wil niet wakker worden door het licht, maar mijn hersenen worden wel makkelijker wakker als er al een zacht licht brandt wanneer de wekker gaat. De vogeltjes hoefden voor mij niet zo, maar Mario vindt die heel aangenaam. En zo worden wij voortaan toch op een meer natuurlijke en minder bruuske manier wakker dankzij onze lichtwekker, zij het niet op de manier die ik op basis van de reclames en promopraat verwachtte.

2 opmerkingen:

endimi zei

Wij hebben de onze ook gehouden, inderdaad niet het wauw-effect dat ze beloofden maar het verschil is groot genoeg om op het aanbod in te gaan. Heb zelfs 2 kortingsbonnen kunnen uitdelen. Geniet er nog van!

Anoniem zei

Met je kortingsbon heb ik vandaag de lamp ontvangen! De mijne zoemt wel als de lamp aanligt...misschien eens goed luisteren, is licht, maar toch hoorbaar. Ik hoor het wel duidelijk. Anders bij standby geen gezoem wat de vorige wel deed.
Lijkt me wel een leuk ding! Vanavond eerste test!!
Nogmaals bedankt voor de bon! Groetjes Michèle