Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 6 mei 2009

Kop vol snot

We lopen tegen elkaar op te hoesten, Jolien en ik. Zondagavond is het pas begonnen, maar maandag had Jolien echt al een vuile hoest. Zo'n bromhoest die haar 's nachts bij momenten flink wakker hield (en mij ook, want ik voel dan zoveel medelijden, je kan je daar zo ellendig door voelen). Omdat de crèche niets van medicatie mag geven ben ik dus maar naar de dokter getrokken. Zijn diagnose: gewoon een kop vol snot. Natuurlijk gelden de klassieke middeltjes en daar was ik dan ook meteen mee begonnen (veel spoelen met fysiologisch water, nesivine om de neus vanbinnen te ontzwellen en voor het slapen eventueel wat hoestsiroop lysox). Daarnaast deze week ook 3 keer per dag aerosol. Voor geen van ons beiden onze favoriete bezigheid, maar het doel heiligt de middelen, dus we zetten dapper door.

Ik heb mij toch eens laten ontvallen dat ze zo vaak ziek is de laatste maanden, terwijl ik altijd het beeld had dat ze zo'n sterke was. Zolang ze thuis was en zelfs toen ze naar de onthaalmoeder ging heeft ze maar 1 keer een snotvalling gehad, maar sinds ze naar de crèche gaat is het om de zoveel weken wel iets. Volstrekt normaal natuurlijk. Er zitten veel meer kindjes in een crèche, dus zoals mijn dokter zegt "dat is daar een bacteriële dierentuin". Ze rapen dat allemaal op en dat verzwakt hun weerstand tijdelijk, maar op lange termijn heeft dat het voordeel dat ze daar dan allemaal tegen gewapend zijn tegen dat ze naar de kleuterschool gaan.

Ach, zolang we over twee weken maar volledig op de been zijn is het geen drama. We hebben namelijk nog het mooie vooruitzicht van een weekje vakantie. Italië, want daar zijn we nog niet geweest en in september gaan we al naar Frankrijk. In Stresa, aan het Lago Maggiore, op een goeie 940 km rijden, dat is nog goed te doen. De periode hadden we allang vastgelegd, maar de bestemming is nog maar sinds dit weekend definitief. Ik ben er supernieuwsgierig naar en kijk er enorm naar uit. Pizza! Pasta! Ijsjes! Wandelen, stadjes, bergen, het meer, eilandjes, ons eigen huisje... Nog 8,5 keer slapen en dan zijn we en route!

2 opmerkingen:

bittersweet zei

Oooh leuk!!!

Nike zei

Een bacteriële dierentuin, dat moet ik onthouden. Hier van 't zelfde, hoor. Tristan is de hele winter ziek geweest. Alleen nu lijkt er wat beterschap te komen.

Wij trekken over een dikke week ook naar Italië. Naar Rome. En Tristan mag op vakantie bij oma.