Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

maandag 3 november 2008

Badje

In de kraamkliniek leren ze je het badje 's morgens aan. Waarschijnlijk vooral om praktische redenen: in de namiddag komt er bezoek en 's avonds is er niet zoveel personeel. Bij mijn ontslag uit het ziekenhuis had de gynaecoloog ons aangeraden "experimenteer eens met het uur waarop je het badje geeft", maar 's avonds kwam het er nooit van (ik weet eigenlijk al niet meer waarom). Het zat gewoon in mijn ochtendroutine verweven.

En dan kwam de dag dichterbij dat ze naar de opvang zou gaan, en zat ik de hele maand augustus tegen Mario te verzuchten "we moeten écht proberen om dat badje naar de avond te verleggen", maar het kwam er maar zelden van. Veel mensen vinden het handig om het badje in de slapen-gaan-routine te verwerken. Ik vond dat toen moeilijk. In augustus tekende zich voor het eerst een patroon af en viel ze gewoonlijk rond 20u30 in slaap. Sinds ze naar de opvang gaat, is dat eerder 19u geworden. Maar op andere avonden is er van dat patroon helemaal geen sprake meer. En aangezien ze 's morgens toch altijd op tijd wakker is (en ik dus mee), blijf ik ook nu gewoon het badje 's morgens geven. Rond 7u10 sta ik op, geef een badje en een fles, zorg dat ik zelf in kleren geraak en dan zijn we rond 8u45 bij Kim. 's avonds heb je met het omkleden en de laatste fles toch ook nog een gezellig knuffelmomentje!

Voor wie het zich al zou hebben afgevraagd: tegenwoordig ziet mijn ochtend er rond 7u30 dus als volgt uit (filmpje dateert van 8 oktober):



En vanmorgen heeft ze iets nieuws bedacht! Ik zag plots belletjes opborrelen en zei dus tegen Mario "awel, die maakt er hier gewoon een bubbelbad van". Waarop Mario vroeg "heeft ze eigenlijk ooit al kaka gedaan in haar badje?" Nee, tot dan toe dus niet! Ik heb haar er snel-snel uitgevist (dat was dus een kort badje - eigen schuld, dikke bult) en zo heeft ze vanmorgen voor het eerst onrechtstreeks van de échte wc gebruik gemaakt...

Voor wie dit soort badje niet kent: het is een Shantala badje

Geen opmerkingen: