Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

donderdag 13 november 2008

Rode billetjes

Ze heeft héél lang lanst gehad van rode billetjes. Echt erg. Op een moment bloedde het zelfs! En ik kreeg het maar niet weg. Elke keer het wat begon te genezen, werd ze weer wakker met een volle pamper waar ze aan haar billen te oordelen blijkbaar al een tijdje in lag. Terug naar af.

Ik heb kilo's Mitosyl en allerhande andere billenzalfjes aan haar billetjes gesmeerd en zelfs even andere pampers geprobeerd. Tot de apotheker mij 'Daktozin' meegaf "omdat gewone billenzalf niet schimmeldodend is, en deze zalf wel". En nu lijkt het eindelijk echt volledig weg te trekken.

Andere tips die de huisarts mij meegegeven heeft:
- natuurlijk om te beginnen de billen gewoon droog houden en haar heel vaak verschonen
- de billen bij voorkeur met water en zeep schoonmaken en vochtige doekjes liever vermijden
- die Daktozinzalf kan je beter verwijderen met een wattenschijfje met wat reinigingslotion (van die merken die je bij de apotheek kan kopen, Galenco enzo)
- de billen met een schone doek droog deppen nadat je ze schoongemaakt hebt
- en bovenal: een goeie dikke laag zalf aanbrengen

Ik ken nu alvast de letterlijke betekenis van de uitdrukking "het er vingerdik op leggen"!

Geen opmerkingen: