Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

vrijdag 5 december 2008

Hoerenchance

Ik ben zo hard geschrokken van dit verdict van onze huisarts dat ik mijn verhaal hier toch ook nog eens wil ventileren. Ik heb dinsdag tijdens de training een squashbal in mijn linkeroog gekregen. De oefening was dat ik alle hoeken van het terrein zou zien, maar ik zag sterrekes. Ik heb meteen een kwartier ijs op mijn oog gelegd en toen ik voorzichtig testte of ik mijn zicht niet kwijt was, zat ik met een probleem. Ik draag lenzen en ik wist niet of ik mijn lens nog wel in had. Ik zag niet scherp. Best mogelijk als ik mijn lens kwijtgespeeld was (iets waar veel mensen zich zorgen om schenen te maken, maar ik helemaal niet - ze waren toch aan vervanging toe). Maar als die lens wél nog op de juiste plaats zat, was dat wazig zien een groot probleem natuurlijk.

Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij flink doen schrikken: "ge hebt hoerenchance gehad. Als die bal los op uw oog beland was, was je het kwijtgespeeld". Maar ik heb dus blijkbaar een goede engelbewaarder en ik kom er vanaf met een gekneusd en licht ontstoken oog en een kleine hersenschudding. Drie keer niks, in feite. Het ziet zelfs niet blauw en is amper gezwollen.

Voor de zekerheid en de verzekeringen heeft hij mij ook nog naar de oogarts doorverwezen. Die komt tot dezelfde conclusie: zowel aan het oogoppervlak als binnenin is er duidelijke reactie op de impact te zien en die wonden zijn licht ontstoken, maar er is geen blijvende schade. Een goeie week geen lenzen dragen en druppels voor mijn oog, dat is alles. En zelf voeg ik er een schietgebedje aan toe als dank voor zoveel geluk-bij-een-ongeluk.

1 opmerking:

Lies zei

Miljaar, het is inderdaad een sjans dat dat niet gebeurd is... Vanaf nu trainen met een zwembrilleke op!