Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

dinsdag 30 juni 2009

Van NAN AR naar gewone opvolgmelk, 2e poging

Ik had al eens een poging ondernomen om over te schakelen van NAN AR naar gewone opvolgmelk, maar toen was het nog te vroeg. Deze keer is het wel gelukt. Jolien drinkt al goed van een bekertje en drinkt ook geregeld gewoon volle melk, dus ik heb nog eens een poging ondernomen. Ik moet wel nog een schepje Bambix 7 granen toevoegen om het een klein beetje in te dikken, maar deze keer gaat het goed. Nu zal ik mij maar eens verdiepen in het afbouwen van flesjes, zeker? Wanneer moet dat en hope pak je dat aan? Iemand tips?

2 opmerkingen:

Tamara zei

Goh, bij Nora is dat vanzelf gegaan. Toen ze bijna 2 jaar was, dronk ze uit zichzelf nog weinig van haar flesjes (met volle melk) en zijn we zelf gestopt met flesje geven. En zij heeft er ook nooit meer naar gevraagd. Makkelijk dus. Ze dronk haar portie volle melk bij de boterhammetjes 's morgens en 's avonds. Marie is bijna 16 maanden en eerlijk gezegd heb ik er nog helemaal niet aan gedacht om haar flesjes af te bouwen. Van mij mag ze die hebben zolang ze zelf wil. Ook al is dat tot 2 of zelfs 3 jaar. Als ze overdag uit een gewone beker drinkt en geen papfles, kan dat volgens mij allemaal niet zoveel kwaad.

Ze zal zelf wel aangeven wanneer het genoeg geweest is.

Nike zei

Bij Tristan lukt het overschakelen niet zo goed. Hij drinkt ook NAN AR2, maar hij lust absoluut geen melk. Niet warm, niet koud, geen chocomelk, geen Fristi,... Het verste dat wij al geraakt zijn is 1/2 volle melk en 1/2 NAN in een flesje. Ik denk dat wij op een dag gewoon helemaal gaan stoppen met NAN. We hebben geen vervangmiddel, we zullen er dus voor moeten zorgen dat hij voldoende calcium binnenkrijgt. Gelukkig lust ie kaas en yoghurt.
Zoals Tamara zegt, zal Jolien zelf wel aangeven als de tijd gekomen is. Succes ermee!