Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

maandag 10 maart 2008

Stapje voor stapje

Nog 5 weken. Het zijn kleine voorbereidingen, maar langzaam krijgt alles toch een beetje vorm:
- mijn aanvraag voor moederschapsrust is ingediend bij de mutualiteit.
- het geboortekaartje staat klaar bij de ontwerpster. Enkel de datum, lengte en gewicht moeten natuurlijk nog ingevuld worden. De naam staat er wel al op... :-)
- we hebben de infosessie Hoe verlopen arbeid en bevalling in het ziekenhuis gevolgd. Het eerste deel was zeer interessant, maar bovenal weten we nu waar het ziekenhuis ligt, hoe we er met de auto geraken, waar we ons moeten aanmelden en hoe zo'n verloskamer eruit ziet (doe mij maar de huiselijke verloskamer als dat lukt - ze behouden die zoveel mogelijk voor voor vrouwen die het liefst zonder epidurale verdoving willen proberen te bevallen, dus ik maak wel kans om er toegelaten te worden - het idee van een naald in je ruggenmerg vind ik geen aantrekkelijk vooruitzicht, al sluit ik niets op voorhand uit... We zien wel!)
- de eerste benodigdheden voor de doopsuiker (hoewel we niet dopen en het geen suikerbonen worden) hebben we al in huis gehaald, ik kan mij daar tijdens een vrije namiddag eens op storten!
- Ik schuif al flink op in "Veilig bevallen". Gruwelijke titel, maar verdomd interessant boek. Ik heb het idee dat ik hier op het Uur van de Waarheid nog veel aan ga hebben!
- Tijdens het verversen van het bed heb ik dit weekend meteen ook de matrasbeschermer op ons bed gelegd. Het zal je maar gebeuren dat je water breekt als je in bed ligt en dat je matras naar de knoppen is.

En dat ons kleintje nu zo hoog ligt dat je als moeder tot 25% minder longinhoud hebt, hoefden ze niet in die nieuwsbrieven te schrijven, dat voel ik duidelijk!

Geen opmerkingen: