Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

vrijdag 21 augustus 2009

Kind & Gezin 9 - 15 maanden

Jullie hebben nog een verslagje tegoed van mijn bezoekje aan Kind & Gezin (Jolien is overigens al 16 maanden, maar de titel wijst gewoon op de vooropgestelde leeftijd voor de consultatie). Ik zal beginnen met de droge cijfers:

- Ongeveer 8,6 kilogram (want ze wilde niet stilliggen - verplicht neerliggen, daar doet Jolien niet meer aan mee). Daarmee zit ze op gewichtscurve P3 (97% van de meisjes van haar leeftijd weegt meer)
- 75 centimeter. Daarmee zit ze net onder lengtecurve P 10 (dus meer dan 90% van de meisjes van haar leeftijd is groter)
- Geen opmerkingen over lengte en gewicht deze keer. Ze beginnen het zeker stilaan gewoon te worden dat ze klein en fijn is? Ze heeft zich trouwens zowel bij de weegdames als bij de verpleegster en de dokter genoeg laten gelden (protest bij het wegen en meten, omdat het praatje te lang duurde en omdat ze twee prikken moest krijgen), dus ze hebben allemaal zelf kunnen vaststellen dat er genoeg leven in zit.

En iedereen die handenwringend, sensatiebelust en met een zak popcorn binnen handbereik naar hier gesurft is vol voorpret over smeuïge verhalen over vooroorlogse strafpraktijken: ik zal jullie moeten teleurstellen. Tijdens mijn zoveelste speurtocht naar het vermiste boekje stond ik al enkele minuten naar de inhoud van de boekenrekken in onze woonkamer te turen toen ik besloot een hulplijn in te schakelen en Mario onder zachte dwang verplichtte om mee te zoeken. Het heeft welgeteld tien seconden geduurd voor hij vroeg "is het dit misschien", waarbij hij vragend met het bewuste Gezondheidsboekje stond te zwaaien.

- "Waar hebt ge dat gevonden?"
- "Hier, bij uw kookboeken"


Te mijner verdediging: het stond niet zomaar naast het eerste het beste kookboek van de Boerinnenbond. Nee, het stond naast de kookboekjes van Kind & Gezin. Er zat dus wel enige logica achter. Ik was hem alleen zelf vergeten.

Grote voordeel van mijn driedaagse zoektocht: ik heb wel een hondertal nieuwe, volstrekt logische plekjes bedacht waar ik dat boekje kan opbergen in afwachting van het volgende bezoek. En ik kan maar beter een volstrekt logisch plekje uitkiezen, want dat bezoekje staat pas gepland op 21 april 2010 om 17u50!

2 opmerkingen:

Enid zei

Post hier even je nieuwe opbergplaats. Dan kun je volgende keer "het publiek raadplegen" in je zoektocht ;-)

Lies zei

Damn, ik dacht dat ik mijn "eureka" wel efkes kon posten, maar Enid was mij voor...