Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 16 september 2009

Terug van vakantie in Figeac

We zijn thuis. Ik wil het al drie zes (na één paragraaf ben ik stilgevallen, we zijn alweer drie dagen verder voor ik dit stukje afwerk) dagen schrijven, maar ik heb de draad van een project opgepikt waar ik hem voor onze vakantie achtergelaten heb, dus mijn hoofd stond meteen op andere zaken.

Het was een geslaagde vakantie. Samen met mijn ouders, mijn zus, haar man en twee kinderen verbleven we twee weken in een huis met drie appartementen nabij het dorpje Figeac. Dat leverde een mooie combinatie op van oude stadjes bezoeken en tijd met de hele familie. We hadden bovendien schit-te-rend weer: het heeft maar één dag geregend (wel net de dag dat we in een hectarengroot dierenpark rondliepen, maar dat maakt het net een charmante herinnering, zoals de regenwandeling door Gent op onze trouwdag).

Jolien heeft zich prima geamuseerd en vond het duidelijk geweldig dat er nog wat ander klein geweld aanwezig was. Neefje Matthias van bijna drie voederde haar met veel liefde stukjes klein kaasje (mini Babybel), keek samen met haar naar Hopla voor het slapengaan, deelde zijn zwembadje met haar en leerde haar trampolinespringen.























En zoals aangekondigd wachtte ons bij onze thuiskomst nog een smakelijk cadeautje. Een pakket met maar liefst 2 cakedegen voor gemarmerde cake en 2 bodems en degen voor frangipannetaart. De helft heb ik uitgedeeld. De Marmercake is gebakken en volmondig lekker bevonden (snel klaar, superhandig, echt lekker en leuk dat dat marmereffect zo goed slaagt) en morgenavond bak ik ook de frangipannetaart voor ons vaste zondagse bezoek aan Mario's en mijn familie!



Geen opmerkingen: