Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 10 september 2008

Babyspullen: wat wel en niet kopen

Ik moet mijn overzichtje van wel en niet te kopen babyspullen nog aanvullen met de spulletjes waar ik wel erg tevreden over ben.

- In de categorie transport staat onze Bugaboo Cameleon kinderwagen/buggy met stip op één. Hij is niet van de goedkoopste (danku meter en pepe Mil), maar hij is on-ge-lo-fe-lijk wendbaar. Compact opvouwbaar en toch een ruime kinderwagen en boodschappenmand.
Op de ogenblikken dat een kinderwagen minder handig is, ben ik al heel vaak dankbaar geweest dat ik een workshopje gevolgd heb over de verschillende soorten draagdoeken en hun gebruiksmogelijkheden en mij kort nadien een geweven Amazonas draagdoek gekocht heb (is vooral handig gebleken toen Jolien nog wat kleiner was, tijdens volle refluxperiode en toen ik onverwacht 2 km moest wandelen met een kind van 14 kg - voor de volledigheid: zoveel weegt Jolien nog niet!). Later heb ik ook nog een ringsling laten maken (die is vooral handig voor korte periodekes, zoals tijdens klusjes in huis of eventjes snel-snel naar de apotheker).

- In de categorie handige spulletjes wil ik zeker mijn melkpoederdoosje vermelden. Ik heb het eens voor 1 euro in de Wibra gekocht, maar bij Hema hebben ze hetzelfde model (een torentje met 3 ronde vakjes dat op een papfles lijkt - ik heb ook een melkpoederdoosje van Avant, maar daar vind ik het draaideksel niet handig van: als je even niet oplet kan je zo 2 voorraden melkpoeder tegelijk in je fles water gieten) voor 1,70 euro. Geen geld!

Ik ben overigens heel content van de vochtige doekjes van de Colruyt (de 'sensitive' doekjes van het Kruidvat trekken echt op niks en die van Pampers vind ik oké). Happybaby, 80 stuks met aloë vera, gele verpakking met hersluitbare klep.

- In de categorie speelgoed is een ereplaats weggelegd voor de kangoeroe van Lamaze. Ik had het idee dat je er maar weinig mee kan doen, maar Mario vond die erg leuk en zo is die op onze geboortelijst beland. Wel, ze is er stekezot van. Vanaf de eerste minuut: naar grijpen, ronddraaien, op kauwen,... Ze kan zich daar echt lang mee amuseren. Die heeft ze dus aan hare papa te danken!

Ook een groot succes: de knopenrammelaar van - opnieuw - Lamaze.

En dat speelgoed niet altijd duur hoeft te zijn bewijst dit: een paar weken geleden kocht ik voor geen geld in de Hema een groene bijtring in de vorm van een kikker die je in de koelkast moet leggen. En dit is wat Jolien daarvan vindt:



Ach, er is zoveel op de markt. Als je ergens tips over zoekt of twijfels bij hebt mag je altijd eens polsen. Ik doe met plezier een praatje over mijn ervaringen met babyspullen!

Maar het állerbeste wat we ooit gekocht hebben is natuurlijk ons kindje!!!

Geen opmerkingen: