Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 15 oktober 2008

Kind & Gezin 6 - 6 maanden

Ik mocht dus weer langs bij Kind & Gezin. Er zaten nauwelijks 4 dagen tijd tussen deze meting en die van de kinderarts op donderdag, met dit resultaat:

63 cm
6,340 kg

Ik vertelde over de bezorgdheid van dr. Gerniers en bij Kind & Gezin zien ze de situatie wat anders. Zij hebben natuurlijk meer tussenwegingen dan de dokter (ik had daar mijn Gezondheidsboekje niet bij) en volgens hun gegevens heeft Joliens gewicht in juli een flinke duik gemaakt (mogelijk bood de borstvoeding haar nog onvoldoende voedingsstoffen), maar is ze nu langzaam die achterstand weer aan het inlopen. Als ze dan horen dat ze gewoonlijk 5 maaltijden heeft (3 flessen van 210 cc water en 7 schepjes poeder, minstens 150 maar tegenwoordig meestal 200 gr groentepap en een hoeveelheid fruitpap die verschilt van 4 lepeltjes als het zelfgemaakte is tot 200 gr als hij uit potjes komt), vinden ze dat ik mij helemaal geen zorgen moet maken. Het is een levendig kind, ze zal gewoon veel afwerken. Er zijn ouders die de gekste toeren moeten uithalen en dan nog amper eten in hun kind krijgen. Conclusie: geef gewoon potjes fruitpap en dik die na een week in met wat koekjesmeel (maar ik heb van een vriendin de tip gekregen dat haar kinderen ook geen fruitpap lustten als er koekjesmeel in verwerkt was en dat het veel lekkerder scheen te worden als ze er de echte Betterfoodkoek in verwerkte, dus het zal indikken met de echte koek worden).

Ook de dokter was vol lof. Ze zit al zelfstandig, stopt al weken haar voeten in haar mond als ik haar verschoon en ligt 's morgens vlijtig klankjes te brabbelen in haar bedje. Het is mijn eerste kind, ik weet van niet beter. Maar ze schijnt daarmee wel flink voorop te zijn met haar evolutie. Als ik dat hoor, gloei ik stiekem toch even van trots. Niet dat ik veel in de pap te brokken heb, hoor. Ze is gewoon zo nieuwsgierig als wat (heeft ze van mij) en houdt van fysieke uitdagingen (heeft ze van Mario), dus het past gewoon bij de aard van het beestje. De dokter wist wel nog te zeggen dat refluxkindjes vaak wat sneller leren zitten, want rechtop zitten vinden ze gezien hun zure oprispingen veel comfortabeler dan plat liggen. Zo heeft die miserabele aandoening toch nog een voordeel, zie. Jonge ouders van refluxkindjes: er is altijd nog hoop!!

Geen opmerkingen: