Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

zaterdag 17 januari 2009

Geen seconde te vroeg!

Ik liep al een tijdje met het voornemen, maar vorig weekend heb ik eindelijk eens de tijd genomen om Joliens bed een stand lager in te stellen. Ik zag haar steeds vaker naar de bovenrand van haar bed grijpen en was bang dat ze zich eens zou rechttrekken en over de rand zou tuimelen! Mijn initiatief kwam geen seconde te vroeg zo blijkt, want deze week is ze effectief beginnen rechtstaan in haar bed als ze wakker was.

In de crèche loopt alles overigens steeds beter. Ze voelt zich er blijkbaar steeds meer op haar gemak. Enige vreemde bijwerking die ik gisteren en vandaag merkte (en die de link met de eerste alinea legt): ik krijg haar hier thuis niet meer in haar bed voor een dutje!?! Voordien sliep ze 1 keer in de voormiddag en 1 of 2 keer in de namiddag. Nu is ze doodmoe, maar gaat ze toch rechtstaan in haar bed om op mij te roepen. Gisteren is Mario met haar gaan wandelen en heeft ze even in de koets geslapen. Da's al. s' Avonds is ze dan wel tegen 19 uur pompaf en slaapt ze als een roosje, maar 's morgens is ze om 6 uur wel weer zo wakker als wat. Ik hoop alleszins dat zich dit vanzelf wat herstelt... Dinsdag eens raad vragen aan Kind & Gezin, ik moet er toch langs voor de controle!

Update: ik ben haar consequent een slaapzak beginnen aantrekken voor haar middagdutje en sindsdien slaapt ze thuis overdag veel beter.

Geen opmerkingen: