Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

zaterdag 3 november 2007

Beweging?

Toen ik nog maar net zwanger was, keek ik enorm uit naar het ogenblik waarop ik het kleintje zou voelen bewegen. Sinds mijn buik een week of 4 geleden duidelijk gegroeid is, is die drang wat minder, omdat dat buikje nu al een soort van bevestiging geeft: het zit er nog!

Ondertussen heb ik mij al lopen bedenken dat dat constante gewoel in je buik bij momenten ook ferm vermoeiend moet zijn. Als je darmen eens een dag flink overhoop liggen en de hele tijd borrelen of verkrampen, vind ik dat alleszins vermoeiend, maar ik weet dus (nog niet) of de bewegingen van een kleintje te vergelijken zijn met rommelende darmen. Daarvoor is het nog wat vroeg. Volgens de gynaecoloog zou ik vanaf volgende week of de week nadien de eerste bewegingen kunnen voelen. Ik heb vorige week en begin deze week al een paar keer een soort van kriebel aan de binnenkant van mijn buik gevoeld waarvan ik mij afvroeg of dat wel darmen zouden zijn, maar ik ben er eerlijk gezegd ook niet echt zeker van of het dan toch ons kindje geweest kan zijn. Alhoewel, het is al 17 centimeter, als dat zich eens volledig omdraait, moet je daar toch iets van kunnen voelen, zou ik denken...

1 opmerking:

Spirelli zei

Hé meissie, wat leuk zo'n blog :-) Niet vergeten steeds weer een tekstje te zetten, hè? Maar zo te zien is dat geen enkel probleem.
Ik keek er wel van op hoor om te lezen dat jullie passievruchtje al 17 cm is. Wat gaat de tijd toch snel hè. Geniet er maar van!
Tijd in ieder geval om eens af te spreken zodat ik je buik in zijn volle glorie kan bewonderen (en de glunders van de aanstaande papa ook natuurlijk). :-D
Liefs en knuffels,
Nicole