Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

donderdag 17 januari 2008

De uitzet groeit...

Langzaam groeit onze babyuitzet. We hebben al wat speelgoed, knuffels en zelfs een heel bed cadeau gekregen van mensen die mee uitkijken naar de geboorte. Ik heb tijdens een babyspullenactie in de Wibra om de hoek tegen lage prijzen al een stapel luierkussenhoezen, onderlakens, bavetten met mouwkes, capehanddoeken, kwijldoekjes (hier moet een mooie naam voor bestaan, maar die ontglipt mij even) en nog van dat soort handig textiel ingeslagen. En we zijn al een namiddag op koopjesjacht geweest tijdens een stockverkoop in Laarne waarvoor ik per toeval een aankondiging in De Streekkrant had zien staan (die zaterdag in december dat ik zo ziek was omdat mijn griepaanval net zijn toppunt bereikte. Hoe ik toen toch uit mijn zetel geraakt ben, kan ik niet echt verklaren.) We zijn toen teruggekeerd met de toch al grote koffer van onze Opel Combo volgestouwd met een bed van Pericles (€ 70), meegroeistoel van Pericles (€ 70), park van Pericles (€ 25), matras voor in het park (€ 20), relax (€ 40), reisbed van Pericles (€30) en twee aankleedkussens (€ 12 per stuk).

En sinds gisteren is onze uitzet nog gegroeid: mijn laptopje is aangekomen. Als ons kleintje er is, wil ik mobieler kunnen werken. Omdat we geen aparte kinderkamer hebben (en die er in dit huis naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer zal komen omdat de kosten van het afwerken van de kamer boven niet opwegen tegen het besef dat we hier waarschijnlijk niet zo ongelofelijk lang meer zullen wonen. Dit is een goed huis, maar geen definitief huis omdat we aan zo'n huis toch andere criteria stellen, zoals meer ruimte en een tuin voor de kinderen. We zijn al een jaar passief op zoek, hebben al wat huizen bezocht en weten dus steeds beter wat we precies willen. En zo is de zoektocht in een stroomversnelling geraakt en zijn we plots actiever op zoek) - dus omdat we geen aparte kinderkamer hebben, zal ik ons kleintje overdag waarschijnlijk te slapen leggen in mijn bureau. Die kamer is toch groot genoeg, lekker warm, rustig en verduisterbaar. En met een laptop kan ik dan makkelijk ergens anders gaan zitten werken. En met nog een park beneden kan Mario er ook makkelijk op letten als ik eens wil doorwerken. En met een bed in onze slaapkamer hoef ik 's nachts niet ver om borstvoeding te geven. Dat zijn de plannen. En nu is het afwachten hoe het in de praktijk het makkelijkst blijkt te zijn...

Geen opmerkingen: