Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 30 januari 2008

Zwangerschapszwemmen

Het is er dan eindelijk van gekomen. Na enkele weken uitstellen omdat het de hele dag mistroostig aan het gieten was en ik simpelweg geen zin meer had om de deur uit te gaan of vertrekkensklaar zitten op woensdagavond en dan nog snel de uren checken en merken dat de lessen op dinsdagavond zijn ben ik gisteren EINDELIJK gaan zwanger zwemmen! En het is mij zeer goed bevallen. Het is speels en vooral actief, precies zoals ik het graag heb.

Het lesverloop was naar verluidt wel wat anders dan gewoonlijk. Er waren 4 groepen (zwangere vrouwen, aquagymmers en 2 groepen die normaal zwemlessen krijgen), dus werd het zwembad in 4 delen verdeeld (3 stroken in het grote bad + het uit de kluiten gewassen plonsbadje) en werd er een doorschuifsysteem op poten gezet.

Wij begonnen met aquagym. Stevige opwarmer en soms wel zwaar voor onze toch al overbelaste buikspieren, maar als je je eigen tempo aanhoudt valt het best mee.

Het volgende kwartier was meer echt zwemles: 4 lengtes schoolslag als opwarming, oefeningen op de beenbeweging van crawl en 2 lengtes racen tegen elkaar.

Deel 3 had een hoger scoutsgehalte: opdelen in 2 teams en proberen een bal 10 keer naar elkaar te passen (vermoeiend voor de buik, altijd uit het water springen om de bal af te pakken), met een drijvend eiland het zwembad 2 keer oversteken waarbij iedereen er eens op moet zitten en naast moet zwemmen en nog andere spelletjes/oefeningen met ballen.

Het laatste deel in het babybadje was meer gericht op ontspanning, stroming creëren en drijven.

Het water was warmer dan ik vreesde en de oefeningen actiever dan ik hoopte, dus ze gaan mij daar nog zien. Ik zal toch maar eens uitkijken naar een zwangerschapsbadpak!

Geen opmerkingen: