Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

dinsdag 22 januari 2008

Zou dát misschien...?

Ik dacht dat ik er al over geschreven had, maar ik vind het nergens terug. Het zal dus gewoon in mijn mondelinge verhalen voorgekomen zijn... Toen we tussen Kerst & Nieuw aan de zee zaten, gingen we vaak wandelen. Mijn tempo was al flink gezakt en mijn grens lag op 5 à 7 km en dan was het écht genoeg geweest, maar bovenal kreeg ik toen af en toe een trekkerig gevoel in mijn buik. Geen pijn, maar echt gewoon een ambetant gevoel waardoor ik helemaal stilviel en aan Mario zijn arm moest gaan hangen om hem ook af te remmen. Tot nu toe dacht ik altijd dat ons kleintje dan aan het draaien was of in een voor mij meer vervelende positie lag ofzo. Maar ik heb gisteren een verlicht moment gehad en vraag mij sindsdien af of dat niet de befaamde harde buiken zijn waar ik zoveel over hoor en die steeds vaker in de nieuwsbrieven over de evolutie van mijn zwangerschap vermeld worden.

Grappig om te beseffen dat je dat al een dikke maand voelt, maar nooit herkende. Ik dacht dat zo'n harde buik een meer uitgesproken samentrekking was, te vergelijken met het venijnige, stekende trekken van een echte kramp waar je je zo machteloos bij kan voelen. Maar het voelt meer als een trekkerig, soms wat kriebelig gevoel. Je buikspieren die efkes 'foert' zeggen, zoiets. Maar nu het gevoel steeds vaker de kop opsteekt (tegenwoordig niet enkel tijdens het wandelen, maar ook tijdens het fietsen, het vullen van de wasmachine en het laden en lossen van de vaatwasser - en ook al merkelijk heftiger), word ik er steeds zekerder van dat ik zowaar mijn eerste oefenweeën heb! Ik zal er na de meevaller dat een harde buik bijlange zo pijnlijk niet is maar niet van uitgaan dat een echte wee ook op een kriebelig gevoel lijkt, zeker?

Geen opmerkingen: