Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

woensdag 22 april 2009

Kind & Gezin 8 - 12 maanden

Jolien is weer gewikt en gewogen - en goedgekeurd - bij Kind & Gezin.

7,850 kg
70 cm

Ze blijft klein en fijn (curve P10), maar omdat ze zich fysiek zo goed ontwikkelt en nu al een tijdje consequent die curve P10 volgt is dat helemaal geen probleem. Sinds midden vorige week stapt ze trouwens. Op haar verjaardag waren het nog enkele onzekere passen, maar een paar dagen later is er plots iets veranderd en stapt zevol zelfvertrouwen de halve living door. Ze kan ook iets oprapen door door haar knieën te zakken en terug recht te staan zonder met haar handen de grond te raken. Haar evenwicht is nu goed genoeg om op haar hukken te zitten.

Ze heeft mij zelfs verbaasd toen we bij de dokter zaten. Op zijn bureau staat altijd een doosje met blokken en vormpjes. Thuis heeft ze een emmer waar ze een ronde, vierkante, vijfhoekige en driehoekige vorm door een deksel met uitsparingen kan steken. Ik dacht echter altijd dat ze die vaardigheden enkel in verband bracht met die ene emmer. Maar op het bureau van de dokter begon ze zelf te proberen om de blokjes door het houen dekseltje met uitsparingen te steken. Dat mag ik dus voortaan beschouwen als een nieuw verworven vaardigheid.

Nadien volgden nog 2 gemene prikken (in elke bovenarm eentje) en ik moet onthouden dat die zelfs na tien dagen nog reactie kunnen uitlokken (koorts, lastigheid). Alle lastige momenten van volgende week kan ik dus schaamteloos op de nieuwe vaccinaties afschuiven!

2 opmerkingen:

Lies zei

Whiieee proficiat Jolientje!!!

Tamara zei

Fijn maar dapper, als ze nu al zo flink stapt! Bravo Jolien :)